Monday, September 9, 2013

Harga barang

         Semalam aku dan keluarga kecil aku bertandang ke ekspo sempena majlis konvokesyen Politeknik Seberang Perai untuk mengambil adik ipar. Manakala kakak ipar aku pula sibuk menguruskan hal-hal konvokesyen dan ekspo. Wartawan dari Sinar Harian turut membuat liputan dan akhbar Sinar Harian juga menaja sejumlah surat khabar tabloid kepada pengunjung ekspo dan majlis konvokesyen tersebut.

       Sedang syok menunggu apa yang patut, aku capai surat khabar Sinar Harian.

        Mengikut prinsip dan pegangan hidup aku, surat khabar perlu dibaca dari muka belakang dan ini telah diamalkan oleh aku semenjak pandai membaca surat khabar.

        Akhirnya, aku sampai kepada satu muka surat, ruangan kolumnis. Tajuknya berbunyi " Harga barang ketetapan Allah".

        Lepas tu aku tepuk dahi.

       Aku cuba pikir apa perasaan orang-orang kapir, orang beragama Buddha, Hindu, Atheis, Zoroastrian, Sciencetology, penyembah bulan dan apa bana lagi. Apakah depa akan pandang serong kepada Allah S.W.T?

Rumusan kenaikan harga minyak di Malaysia pada September 2013. Ihsan laman fesbuk Rafizi Ramli.

No comments:

Post a Comment