Tuesday, December 17, 2013

Pertunangan adik

Adelia dan aku sedang bertungkus lumus membersihkan apa yang patut;demi menjayakan majlis pertunangan.


              Minggu lepas, adik perempuan aku yang kurang setahun umur dia daripada aku, bertunang. Sebagai seorang yang mempunyai naluri keabangan yang cukup tinggi, aku tumpang gembira dengan benda ni. Gembira tu ada, macam nak sedih pun ada. 

            Adik yang aku rapat masa kami kecik-kecik dahulu, dah bertunang. Rasa macam tak percaya yang kami dah lalui benda-benda ni semua. 

           Terima kasih mak, abah, isteri, adik-beradik, opah, saudara-mara, sahabat, teman taulan serta semua yang terlibat dalam majlis bertunang tempoh hari.

            Sebagai seorang abang, apa yang aku harapkan, semoga adik banyakkan bersabar dalam menempuh tempoh pertunangan ini. 

           Semoga Allah S.W.T memberi rahmat dan kemudahan kepada adik dan tunangnya dalam menempuhi kehidupan mendatang. Insya Allah.

Kacak juga aku rupanya. Tahniah, adik!

No comments:

Post a Comment