Thursday, August 21, 2014

Selamat datang ke Liga Perdana Inggeris, Van Gaal

Bertenang semua. Sak sak kok dulu. Mainan psikologi semua ni.

             Agak tertekan juga menonton perlawanan pasokan bola sepak power dunia, Manchester United pada malam Sabtu tempohari. Selain dibahan oleh Sorfina, aku juga menerima kritikan daripada kakak ipar dan adik ipar berikutan prestasi hambar Manchester United pada perlawanan pembukaan musim.

           "Apa ni, kata menang semua perlawanan pra-musim? Ni dengan Swansea pun boleh kalah?"

           Itulah antara kata-kata yang terngiang-ngiang dan berlegar dalam kepala aku sejurus gol kedua pasokan Swansea.

          Aku pun tak pasti malam tu. Samada Manchester United main macam bangang, ataupun Swansea dah bertukar menjadi pasokan bola sepak paling power di dunia setaraf River Plate,Boca Juniors ataupun Perak. Hatta JDT sekalipun. Namun, aku lebih cenderung untuk memilih pendapat yang terawal.

         Pendapat aku, Van Gaal berdepan perlawanan pertama yang agak sukar akibat beberapa pemain utama masih mengalami kecederaan dan tak dapat diturunkan. Pemain hebat yang diintai Manchester United pada cuti musim panas lalu untuk memperkasakan jentera tengah, Safiq Rahim, pula dilihat lebih berminat untuk terus berada bersama pasokan JDT, lantas menyambung kontrak 13 tahun lagi bersama JDT dan dengan ini, menafikan dirinya untuk menyertai Manchester United.

          Huuh. Kalaulah Safiq Rahim masuk Manchester United....



No comments:

Post a Comment