Monday, March 7, 2011

Hadiah untuk King Kenny...apa ada hal??

            Kerana atas dasar kasih dan sayang sesama insan yang begitu kuat antara Pak Alex dan King Kenny, maka dengan bermurah hatinya disedekahkan tiga (dalam bahasa Melayu), Tre (dalam Danish), Drei (dalam bahasa German), ataupun Shalosh dalam Hebrew, ya, sebanyak TIGA mata sebagai hadiah buat King Kenny tersayang. Ini bersempena meraikan hari jadi King Kenny yang baru sahaja berlangsung 2 hari sebelum perlawanan tadi.

          Disebabkan itu juga, dengan murah hatinya juga pemain-pemain United bermain secara sambil lewa dengan harapan King Kenny terhibur hatta bergembira dengan umurnya yang sudah meniti usia 60 tahun itu. (dah kira tahap warga emas di Malaysia).

Kuyt, ataupun Kunyit Hidup (dalam bahasa Melayu secara mudahnya) meraikan kejayaan yang bersifat duniawi itu dengan riang.

"1 Malaysia", laung Rafa Benitez dengan penuh semangat patriotik (bekas pengurus Liverpool yang kini menganggur) yang khabarnya turut gembira dengan kemenangan bekas anak-anak buah tercinta beliau ke atas seteru tradisi tadi.

          

           Saudara Kuyt ataupun Curcuma Longa, turut mencuri tumpuan dengan jaringan hatrik sulung beliau untuk Liverpool. Namun, apa yang lebih mencuri tumpuan dan yang menggegarkan arena bola sepak tanah air pada game tadi adalah 'assist' cantik daripada Nani kepada Kunyit untuk gol keduanya tadi. Khabarnya, Nani baru sahaja mengisyhtihar untuk lompat parti, owh silap, lompat kelab, hatta menjadi pemain ke -12 Liverpool pada game tadi.


           
Nota: Monday 'reds' buat penyokong Liver-poo. Kasi can lah. Yenuwah, yenuwah!!




  

3 comments:

  1. budget lawak la ko...booooo

    ReplyDelete
  2. Maonx kuat menganjing. mcm haram..haha

    ReplyDelete
  3. Kehkehkeh...semua ini benda serius..mana ada lawak..:)

    ReplyDelete