Tuesday, April 10, 2012

Cerita seorang pemandu teksi

      
           Selasa lepas, aku mengambil cuti sehari dari bekerja makan gaji kerana membawa Sorfina ke klinik untuk pemeriksaan susulan selepas peranakan ataupun dalam omputihnya post natal treatment. Peluang cuti yang ada dapatlah aku bergelumang agak lama di ruangan sosial alam maya muka buku ataupun Fesbuk.

          Status daripada jurugambar professional yang aku hormati, minati dan ikuti menarik perhatian aku pada hari itu. Ini kerana abah aku sendiri pernah menjadi seorang pemandu teksi di Kuala Lumpur (ketika itu teksi masih lagi berwarna kuning dan hitam) sekitar tahun 1988 hingga tahun 1991 dahulu. 

         Abah pernah berkata, "Malaysia pada tahun 1987-1988 dahulu ekonominya gawat. Nak beli susu bagi hangpa makan pun perit masa tu." Susu berjenama 'Foremost' ketika itu agak mahal bagi seorang pemandu teksi untuk menyara sumber susu untuk aku dan Farhani (yang muda setahun dari aku);yang ketika masih kecil.

          Diharapkan agar kita semua dapat berbakti, menghayati, menghormati, mengambil pot, mendoakan dan apa sahaja benda baik demi kesejahteraan ibu bapa kita. Janganlah sesekali menyusahkan mereka. Peringatan dan perkongsian yang amat baik dari KB untuk aku dan hangpa secara amnya.


No comments:

Post a Comment