Friday, February 8, 2013

Limau mandarin

"One Love! One Heart! Let's get together and feel all right!"

Satu cinta, satu hati. Sumpah,kita semua akan 'happy'!.

          Aku tengah sibuk sikit tadi sebenarnya. Sibuk menjamah buah limau mandarin yang kompeni aku sumbangkan sempena sambutan tahun baru Cina yang akan mendatang ini tak lama lagi. Sambil mengunyah, pekena lagu 'One Love' nyanyian dan garapan mendiang Bob Marley di Youtube.

Bukan lagu One Malaysia ok. Jangan salah paham.

         Aku perati 'scene' limau mandarin tengah up sekarang. Sama tahap dengan scene durian crepe suatu ketika dulu.Memang power sampai tahap pergi mana-mana ceruk pun boleh jumpa limau mandarin. Tapi dekat tempat aku ni lah. Kulim. Tempat hangpa aku tak tau.

         Dulu masa kecik bukan main ligat lagi aku makan limau mandarin ni. Makin dah meniti usia tua ni, tiba-tiba pula aku dah hilang selera dengan limau mandarin ni. Muak rasanya bila melihat terlampau banyak limau mandarin ni dimana-mana. Tapi tak baik kata macam tu woi. Tu rezeki Allah bagi tu.

         Disebabkan sekarang musim panas di Kedah, aku ambil keputusan yang solid untuk hanya makan satu,dua ataupun mungkin tiga buah limau mandarin saja.Makan banyak boleh mengakibatkan panas badan, kata orang ramai.

         Selamat bercuti semua. Hati-hati dan berwaspada walaupun di mana saja anda berada. Ciao.

2 comments:

  1. Mujur tak jumpa lagi limau crepe. Aku takut rasa macam crap je karang...

    ReplyDelete