Thursday, June 6, 2013

Ampang Medikal

         Ada suatu pagi hari bila entah, tak silap aku hari Ahad,aku ada tertonton satu drama Melayu di TV9, Dekat di hati.Nak buat guana, pasang-pasang TV secara auto dah terbukak saluran tu. Aku syak semalam Adelia ada tertekan punat Astro saluran 119,sebab dia suka main remote control. Adelia jugak yang kena.

         Makanya,keluaqlah satu cerita yang tajuknya agak power di TV, yakni 'Gampang Medikal'.Ya amppoon,maaf. Bukan Gampang Medikal, tetapi Ampang. Merujuk kepada sebuah pusat prubatan di Ampang, Selangor.

          Aku sempat bermonolog sambil memuji-muji seketika kemajuan drama di Malaysia. Pergh,memang maju nak ke tahap wawasan 2020.Sudah mula memaparkan cerita-cerita perubatan berteknologi tinggi dan cerita ilmiah;ala-ala E.R, Chicago Hope,House, Scrub, Grey's Anatomy dan lain-lain.Tumpang bangga la sekejap.

          Aku mula ambil satu sudut di tepi kerusi panjang dan ambil posisi yang nak kata sedang duduk pun boleh, dan nak kata sedang separuh baring pun boleh. Adelia masa tu tidur balik,lepas pekena mandi dan susu badan awal pagi tadi. Sorfina pula sibuk di dapur membuat sesuatu.

******

      10 minit aku layan cerita ni. Kemudian aku sabar balik.Tunggu lagi 10 minit. Jahanam betul. Rugi 20 minit aku.20 minit aku layan drama Ampang Medikal ni, dalam 20 minit tu jugak lah ada babak doktor tengah layan cinta,doktor muda perempuan baru (Yasmin Hani dan Julia Zigler tak silap aku) dapat jadi houseman tengah bergaduh berebut doktor lelaki kacak, babak ada satu doktor senior yakni Azhar Sulaiman tengah periksa mulut ada satu nurse muda dan cakap ini hanya demam biasa dan tidak dilupakan, 2 babak makan minum dekat pantry hospital.Gamp&ng. Mananya babak ilmiah dan terminalogi perubatan disitu woi?

Taubat lepas ni drama Ampang Medikal aku ban siap-siap. Banyak lagi kena belajar. Banyak lagi.

No comments:

Post a Comment