Friday, June 27, 2014

Ramadhan 2014

Dipetik dari laman media sosial fesbuk aku;

'Bulan puasa,yakni Ramadhon,dah nak mai tak lama lagi.

Hangpa semua tunggu ajalah. Tak lama lagi penuh la ruangan fesbuk dengan gambaq makanan,jemputan iftar, update boikot kurma dari Iran sebab syiah, hadis palsu pasal terawih, isu batal puasa ka tak sebab korek hidung, sahur kat mana sedap,isu kereta jenazah untuk orang tak puasa,baazar mana nak pi, iklan kuih raya dan baju raya,pelbagai hukum dan fatwa, berdebat pasal tengok bola masa puasa dan macam-macam lagi.

Itu yang gua agak aja la.'

-Anonymous-

Owh. Aku lupa lagi beberapa perkara penting menjelang Ramadhan.

Kerajaan akan pastikan bekalan minyak, santan, ayam dan apa bana lagi barangan mencukopi menjelang sambutan Aidilfitri nanti.

Penyeludupan mercun dan bunga api merentasi sempadan Thailand berjaya ditumpaskan dengan jayanya.

Mangsa mercun buatan sendiri dikejarkan ke hospital pada hari kedua bulan Ramadhan.

Beberapa komentar daripada sahabat fesbuk;

YG : Pas tu jualan kuih rancak dan isu balik kg siapa dulu

AM :Hari first puasa dah main lagu raya

SM :Puasa ni, gua nak hantar annual leave kat mark zuckenberg. Cuti berfacebook. Harap dia paham, gua taknak gangguan daripada gambar2 iftar/sohoor ni...

FJ :yang pasti.syaaban..ramai pakat2 kalut posa ganti



Selamat menunaikan ibadah berpuasa kepada semua orang Islam. Semoga kita memperoleh taqwa dan pengampunan dari Allah S.W.T. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment