Friday, December 19, 2014

Menjelang pertembungan dengan Aston Villa

Power Aston Villa ni. Jangan dibuat main,woi!

Latarbelakang :
Kemenangan ke6 berturut-turut Manchester United;3-0 di tempat sendiri pada seteru utama, Liverpool - memberi impak paling ideal untuk kunjungan United ke Villa Park pada hujung minggu ini. United yang kini berada dalam kedudukan ketiga dalam Liga Perdana Inggeris,sekurang kurangnya diharap dapat memberikan sedikit tekanan dalam kempen Liga terhadap Chelsea dan Manchester City ;dengan jadual padat liga yang kini memasuki tempoh Krismas yang sibuk.

Prestasi:
Kemenangan meyakinkan ketika bertemu Liverpool,mengesahkan United mempunyai prestasi yang terbaik dalam liga pada masa ini, dengan enam kemenangan berturut-turut.Walaupun Reds dianggap belum mencapai tahap prestasi yang maksimum, pasokan van Gaal telah menunjukkan corak permainan kental apabila berjaya memperoleh kemenangan baru-baru ini.

Aston Villa melalui tempoh kekalahan panjang dalam liga selama lebih dua bulan sehingga 2 Disember lalu, hinggalah apabila mereka memenangi perlawanan di Crystal Palace. Walaubagaimanapun,setelah menempa kejayaan dengan menewaskan Leicester City di Villa Park, mereka tewas semula pada minggu lepasdi gelanggang lawan, 1-0 kepada West Brom, dalam West Midlands derby.

Berita Pasokan:
Ron Vlaar,ketua pasukan Villa telah kembali ke skuad untuk menentang West Brom, tetapi terpaksa menonton dari bangku simpanan sehingga minit ke-78 disebabkan Ciaran Clark dan Jores Okore bergandingan semasa ketiadaan pemain Belanda tersebut.

Pemain Aston Villa yang tidak dapat bermain untuk perlawanan menentang United :
Kieran Richardson & Alan Hutton -penggantungan
Tom Cleverley -tidak layak (pinjaman dari United)

Pertembungan terakhir United menentang Villa (Old Trafford, 29 Mac 2014) :
United dikejutkan dengan gol awal minit ke 13,hasil tendangan free kick Ashley Westwood.United bagaimanapun bangkit dan menang dengan keputusan 4-1 (Rooney, 20',45' (p), Mata 57', Chicarito,90')

United: De Gea, Rafael (Carrick 46),Vidic,Jones, Büttner; Young, Felliani, Fletcher,Mata,Kagawa (Januzaj 68); Rooney(Hernandez 75).
Pemain tidak digunakan: Amos, Giggs, Welbeck, Nani.
Kad: Rafael, Büttner.

Aston Villa: Guzan;Bacuna,Vlaar,Clark,Bertrand;Albrighton(Lowton 78),Delph, Westwood,Weimann,Agbonlahor(Tonev 71);Benteke.
Pemain tidak digunakan: Steer,Bennett,Sylla,Holt,Robinson.

Pegawai perlawanan pada pertembungan kali ini:
Lee Mason --> Pengadil,
Stuart Burt & Andy Halliday-->Pembantu pengadil
Kevin Friend -->Pegawai keempat

Harapan dan ramalan:
Akhir kalam,semoga United bermain baik dan bahagian pertahanan United lebih 'organize' dan lebih fokus;berbanding semasa perlawanan menentang Liverpool. United perlu mendapatkan gol awal untuk menyerap tekanan pihak lawan,terutamanya dengan pihak lawan yang sentiasa bermotivasi tinggi untuk bermain di gelanggang sendiri dan bersemangat untukmenebus kekalahan mereka sebelum ini semasa derby West Midlands.
Kemenangan (sukar) 2-1 buat United. GGMU !

Nota : Gambar pasokan Aston Villa yang menjuarai Liga Juara Eropah pada tahun 1982.

Tulisan ini telah disiarkan ke laman fesbuk kumpulan 'BMU Supporters'.

No comments:

Post a Comment