Sunday, May 22, 2011

Persediaan sebelum menjadi 'leader' - Bacaan Iftitah

           Nak kahwen ni bukan boleh nak buat main-main. Segala ilmu-ilmu agama dan ketuhanan ni memang kena mantap. Diri dah mantap baru boleh pimpin orang ataupun sesebuah organisasi, ye dok?

           Hari-hari solat tunggang terbalik tapi tak paham makna dan tak ada 'jiwa' dalam solat tu pun tak guna jugak. Aku ingat nak pekena makan sikit aku punya rohani. Dah lama tak pekena makan.


Maksud : Allah Maha Besar dan segala puji bagi Allah dengan banyaknya. Maha suci Allah sepanjang pagi dan petang. Aku hadapkan wajahku bagi Tuhan yang mencipta langit dan bumi, dengan suasana lurus dan berserah diri dan aku bukan dari golongan orang musyrik. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, matiku adalah untuk Allah Tuhan sekalian alam. Tidak ada sekutu bagiNya dan kepadaku diperintahkan untuk tidak menyekutukan bagiNya dan aku dari golongan orang Muslimin.

No comments:

Post a Comment