Monday, May 20, 2013

Apa lagi rakyat mahu?

         Baik. Ini merupakan berita lama. Lama tak lama, tapi aku nak cerita jugak la sebab ramai orang masih duk bersembang pasal benda ni. Aku bekerja di kilang dan kebanyakan member-member kilang terdiri dari pelbagai bangsa terutamanya bangsa Tionghua/Cina. Depa ada bercakap dengan aku pasal ni dan ada lah luahkan sedikit rasa kecewa. Jenuh jugak lah aku duk terangkan pasal benda ni.

         Sekitar berita utama akhbar-akhbar di Malaysia lebih kurang 2 minggu lepas selepas keputusan PRU 13 diumumkan. Bagi akhbar berbahasa Tamil, aku dapati banyak akhbar 'online' mereka yang gagal untuk dikemas kini dan diterjmah dengan menggunakan aplikasi 'Translate' oleh Chrome.

         Aku tak sempat untuk mengambil sumber berita beberapa akhbar lain terutamanya yang hanya beroperasi secara online;seperti The Malaysian Insider, MalaysiaKini atau KLpost.

         Semoga perpaduan antara kaum akan terus terpelihara dalam negara Malaysia ini. InsyaAllah.








No comments:

Post a Comment