Monday, May 6, 2013

PRU 13 di tempat aku mengundi

         Untuk makluman, walaupun aku telah hidup dan mencari rezeki di Kulim semenjak Jun 2008 lagi (dan juga bertemu jodoh di Kulim), namun aku masih belum sempat dan belum berpeluang untuk menukar kawasan pengundian di sini. Makanya, aku akan mengundi buat kali kedua di Selangor, di rumah orang tua aku. Tempat mengundi pun dekat dengan rumah aku, dalam 500 meter saja, jadi tak payah la nak bertungkus lumus naik kereta,motor apa bana semua untuk mengundi. Cukup dengan berjalan kaki ke destinasi pengundian.

          Calon-calon pun boleh tahan hebat, jadi tak salah nak kekal mengundi di Selangor ni, ye dok?

          Alhamdulillah. Tanggung jawab telah dilaksanakan. Bawah ni aku ada la buat gambar kemenangan calon kawasan aku dalam PRU 13 2013 kali ini.


         Tahniah buat Rafizi Ramli dan Iskandar di atas kemenangan dalam PRU 13 lepas. Bertaqwalah kepada Allah S.W.T dan tunaikanlah amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saudara sekalian. Berlaku adillah kepada semua rakyat dari pelbagai kaum dan etnik; tidak kira Melayu, Cina, India dan bangsa lain dalam menunaikan tanggungjawab yang telah diamanahkan ini. Sesungguhnya, Allah S.W.T yang telah memberikan kemenangan ini,dan dariNya jugalah, Dia akan mengambil semula kuasa jika berlaku kepincangan dalam menguruskan amanah tersebut.

         Telusurilah sirah Nabi Muhammad S.A.W dalam kepimpinannya. Renungkanlah bahana yang terjadi kepada Fir'aun dan Hamann akibat kufur dan berlaku zalim kepada Nabi Musa dan Bani Israel. Semoga kita semua diberkati oleh Allah S.W.T.  

No comments:

Post a Comment