Tuesday, July 9, 2013

Jatuh cinta

           Aku perati sekarang tengah hangat dengan video seorang remaja perempuan menyatakan perasaan cinta kepada teman lelakinya dengan begitu hebat sekali. Biarkanlah depa. Semoga mereka sama-sama berbahagia hingga ke syurga Firdausi hendaknya.

          Lantaklah deme nak jadi Laila dan Majnun moden sekalipun. Fokus sekarang ialah Ramadhan dan pikirkan nasib saudara-mara seagama Islam kita di serata dunia sekarang ni,lebih-lebih lagi di Mesir, Palestin, Syria, Myanmar dan lain-lain lagi.

          Berbalik kepada Ramadhan al Mubarak ni. Cakap-cakap Ramadhan al Mubarok ni secara auto kepala otak aku terpikir murtabak. Bukannya murtabak ni tak ada di bulan lain, tapi aku pikir Ramadhan dengan murtabak ni macam tak boleh dipisahkan. Kacip dia semacam.Satu lagi secara auto aku boleh teringat sama sorang pelakon drama Melayu lelaki tu.Mubarak Majid nama dia.Hangpa pula macam mana?

          Tadi aku dapat satu mesej pesanan ringkas a.k.a SMS. Aku mati ingat-ingat ada orang nak kabor ke aku selamat menyambut Ramadhan al Mubarak melalui mesej di telefon. Rupa-rupanya mesej dia berbunyi ;

"Ingin tahu rahsia utk dapatkan gadis jatuh cinta padamu? Mudah ! Taip ON MADU ke 38888 untuk dapatkan tips romantis. RM0.50/SMS. "

           Bangang betul. Aku nasihatkan baik belajar bercinta dengan pakwe remaja perempuan yang video luahan cinta dia yang popular tu. Baru seminggu dah macam tu dia punya romance. Apa punya turr.

           Selamat berpuasa di bulan Ramadhan kepada semua yang beragama Islam. Semoga beroleh rahmat dan pengampunan dari Allah S.W.T hendaknya.

No comments:

Post a Comment