Friday, November 21, 2014

Formasi ramalan menentang Arsenal 22 Nov 2014



           Berdasarkan sidang media LVG dengan MUTV beberapa jam yang lepas, agak sukar untuk menjangkakan barisan pemain yang bakal diisi LVG untuk menentang Arsenal , pada awal pagi Ahad nanti.

           Status kecederaan Daley Blind masih belum dapat dipastikan sepenuhnya kerana masih perlu menunggu ~10 hari lagi untuk pemeriksaan MRI secara lebih lanjut. LVG menjangkakan ianya bukanlah kecederaan untuk tempoh yang panjang iaitu 6 bulan. Manakala Luke Shaw dan Carrick pula, diragui untuk diturunkan setelah baru sahaja pulih dari kecederaan selepas bersama skuad England.

            Skrip sidang media LVG bersama MUTV, "It’s difficult to say if anyone is back because we have to wait for tomorrow’s training session to decide if players are coming back. But the players are not coming back in the squad – that’s a different thing. My philosophy is that you have to train at least one week with the squad, but better two. But if you see our circumstances, we maybe have to bring players back to the squad early because of the circumstances. Di Maria has trained today normally so I don’t think that is a question mark, but Shaw is a question mark. David De Gea is good, no problem. I think Michael Carrick I have to wait for the reactions tomorrow in the training session, but I expect also that he’s ready to play. Blind is not ready to play. He has now a brace on his knee, 10 days’ rest, then we have to make another scan and we can say more about his injury. It’s not so bad as the doctors are thinking after the match, but it shall be a long story, I believe, but not six months or something."

            Untuk perlawanan menentang Arsenal ini, aku jangkakan bahawa sekali lagi LVG akan menghampakan peminat dengan menyenaraikan Adnan Janujaz sebagai kesebelasan utama. Mata dan Herrera pula hanya akan disenaraikan di bangku simpanan.Fletcher bagi aku berpeluang untuk mengisi slot yang ditinggalkan Carrick dan Blind, sebagai kesebelasan utama. Namun, jika gagal mempamerkan aksi buruk dan melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan, mungkin perlu digantikan dengan segera.

            Bahagian pertahanan pula diisi Valencia, Smalling, McNair dan Blackett. Mungkin Shaw bolih bermain tapi LVG mungkin akan hanya memberi beberapa minit masa permainan sahaja disebabkan Shaw perlu pulih sepenuhnya menjelang jadual perlawanan yang padat pada bulan Disember nanti. Aku rasa, tindakan tergesa-gesa dalam menurunkan pemain yang masih belum pulih sepenuhnya bakal memberi impak yang lebih teruk pada pasokan; lebih-lebih lagi menjelang bulan 12 yang padat dengan permainan.

            Bahagian serangan saperti biasa diisi Rooney dan RVP. Di Maria dan Adnan Janujaz berada di posisi saperti biasa. Wilson pula hanya akan berada di bangku simpanan. Bahagian serangan United perlu mengeksploitasi bahangian pertahanan Arsenal, terutamanya Per Mertesacker yang dilihat agak perlahan untuk kembali semula ke posisi setelah berada di atas.

Pemain Arsenal yang perlu diberi perhatian:

           Pada pandangan aku, 'Man of the match' untuk pasokan England menentang Scotland dan Slovenia, Jack Wilshire perlu dikekang dari memberi hantaran-hantaran bahaya. Khidmat Fellaini akan kita tagih untuk mengekang hantaran Jack ini.

            Alexis Sanchez. Nama yang tak perlu diperkenalkan lagi. Berkemungkinan memberi masalah kepada pertahanan United dengan kerja keras dan larian kencangnya. Pemain Amerika latin yang lasak dan menjadi tunjang Arsenal buat masa ini.

           Oxlade Chamberlain juga bagi aku merupakan suatu ancaman. Namun jika dia berjaya dikekang, InsyaAllah, tidak akan memberi masalah besar kepada United.Dan yang terakhir,bekas pemain United sendiri, Danny Welbeck. Walaupun dilihat agak tumpul untuk membuat jaringan, namun mempunyai sikap yang aku suka sebagai pemain bola sepak iaitu bermain dengan penoh semangat dan bekerja keras. Danny juga aku jangkakan akan bermain sepenuh hati pada penampilan pertama menentang kelab kesayangannya sendiri, bertekad untuk membuktikan sesuatu kepada LVG.

Ramalan keputusan :

Mengharapkan kemenangan buat United, namun keputusan yang lebih realistik untuk aku telan buat masa ini, lebih lebih lagi dengan faktor kecederaan dan bermain di gelanggang lawan,ialah sekadar seri dengan jaringan 2-2.
Allahua'lam.

******

Tulisan ini telah dicoretkan di laman Group Facebook 'BMU Supporters'.

No comments:

Post a Comment