Monday, January 14, 2013

Kalimah Allah (2)

          Aku menerima dengan hati yang terbuka dan berlapang dada terhadap semua pendapat dan hujah yang dikemukakan dalam blog Kereta Mayat. Semua hujah yang dikemukakan adalah jelas dan mudah difahami.

         Berikut merupakan soalan yang aku lontarkan kepada saudara Hamka penulis blog Kereta Mayat dan telah di balas kembali oleh seorang Anonymous. Aku harap saudara Anon ni boleh beri jawapan yang lebih meyakinkan dekat aku nanti. Mungkin silap aku juga sebab bagi soalan lari dari topik.Ok,ok.


         Cumanya, aku lebih bersetuju dengan pendapat yang dikemukakan oleh salah seorang member sekolah dan juga member fesbuk aku, yang merupakan seorang lulusan dari Mesir dan kini bertugas di HKL. Aku nampak pendekatan yang lebih besar di situ dan hujah yang lebih baik. Tapi itu bagi aku lah. Hangpa punya hujah mungkin tak sama dengan aku.


            Ni aku nak kongsi satu gambaq yang telah dikongsikan oleh Dr. Mohd Asri (DrMAZA) dalam laman fesbuk beliau tentang penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible orang Nasrani /Kristian di negara-negara Arab.


           Semoga kita semua mendapat pengampunan dan rahmat daripada Allah S.W.T.Amin.


Sumber rujukan :

http://drmaza.com/home/?p=931 (Isu Nama Allah: Garis Panduan Penggunaan Nama Allah)

http://drmaza.com/home/?p=566 (Beza Antara Merebut Nama Allah Dan Mempertahankan Akidah)


No comments:

Post a Comment