Friday, January 18, 2013

Mengajar bayi tentang Islam

          Pendidikan bermula dari rumah dan aku pun agak bersetuju dengan kenyataan tu. Nur Adelia pun dah makin membesar ni dan nak menuju ke usia setahun.Lagi 2 bulan. Alhamdulillah,dia pun sihat-sihat saja dan makin ligat aku perati. Setakat ni tangga batu rumah sewa yang aku duduk ni dia dah berjaya sampai ke puncak dengan sendirinya tanpa bantuan aku. Tapi aku awasilah dari belakang. Naya woi kalau jatuh.

Ini budak suka makan handphone punya sarong

         Kecekapan Adelia dalam merangkak juga semakin power. Aku rasa kelajuan rangkakan Adelia boleh capai 2 ke 3 kilometer sejam. Laju jugak nak kejar. Contohnya, tengah aku, Sorfina dan Adelia tengah 'chill' lepak di ruang tamu tengok TV, tiba-tiba saja sedar Adelia dah sampai dapur. Power betul budak ni. Pantang alpa.

          Sini aku nak kongsi laman sesawang http://www.islamicparentingnetwork.com.my/Home dan hangpa jika ada anak-anak kecil atau anak saudara atau adik-beradik yang masih kecil,dan berminat untuk membeli produk Islamic Parenting Network, bolehlah melayai laman sesawang tersebut. Contoh gambaq di bawah ni benda yang aku beli untuk Adelia pada bulan lepas. Banyak lagi produk keluaran depa.



         InsyaAllah.Semoga kita diberi kekuatan dan kemudahan untuk mengajar dan mendidik anak-anak tentang Islam.
     

No comments:

Post a Comment