Monday, March 4, 2013

Perjuangan Ariani

         "Waaaa. Mak ni lambatlah. Huuu. Boboiboy dah habis dah. Dah pukul 7 dah ni. Huwaaa"

         Itu antara luahan dan rajukan seorang budak lelaki yang aku syak dalam lingkungan usia 6 ke 8 tahun. Aku terdengar masa tengah syok layan dukung Nur Adelia dekat luar butik tudung Ariani. Aku nak tergelak tengok telatah budak tu, tapi cepat-cepat kaver dan gelak kecik sambil mengadap arah barat. Masa kejadian tu aku tengah mengadap ke arah timur.

         Aku rasa budak tu jadi lega semula sebab mak dia berjanji untuk membeli koleksi DVD Boboiboy kemudian hari. Macam mana aku tau? Sebab aku terdengar jugak lagi. Memang tak patut sebenarnya curi dengar ni, tapi nak buat guane? Dah kejadian tu berlaku lebih kurang 4 ke 5 depa dari aku. Memang la boleh terdengar.

         Justeru,aku membuat kesimpulan hatta menyalahkan mak budak tu sebab terlampau lama shopping tudung Ariani sampai anak tak dapat tengok Boboiboy. Maklumlah, diskaun sehingga 50% akan tamat pada tarikh semalam.

        Aku turut tumpang simpati dan syahdu kepada budak lelaki tu semalam. Semoga perasaan dia cepat pulih dan diharap agar mendapat DVD Boboiboy yang diwar-warkan tersebut.

        Apa-apaun, penat juga aku berjuang semalam; menunggu di luar butik Ariani Sg. Petani bersama Nur Adelia sambil-sambil menunggu Sorfina dan kakak ipar aku Kak Nin ber'shopping' tudung. Apa punya turr.

No comments:

Post a Comment