Friday, March 15, 2013

Korea


         Warga Korea yang aku benar-benar cam ialah pertamanya, Park Ji Sung;sebab dia power tak patut main bola dan pernah bermain dengan kelab power yakni Manchester United. Yang kedua pula ialah Kim Jong Il;sebab dia ada fesyen rambut yang best dan pernah menjadi pemimpin tertinggi Korea Utara.

         Manakala yang ketiga pula ialah artis Korea bernama 'Rain' ataupun hujan;jika diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu. Rain aku kenal sebab aku pernah layan cerita drama Korea masa belajar di UMP tahun 2006 dulu bertajuk 'Full House' akibat terpengaruh dengan member serumah masa tu. Itupun layan episod paling awal dengan episod yang paling akhir saja.

         Bukan apa, syok tengok awek depa. Tapi masa tu lah. Sekarang lagi baguih tengok bini sebab sejuk mata memandang. Chewaahh.

       Ada satu hari aku 'up' satu status dalam fesbuk. Harap-harap ada yang mempunyai pandangan yang sama dengan aku.

"Sejujurnya gua kagum dengan peminat kumpulan k-pop dan artis Korea.Gua kagum bukannya apa,kagum dengan kebolehan mereka yang dapat menghafal nama dan mengecam muka artis-artis Korea tersebut..Bagi gua itu kebolehan yang power...Gua sampai sekarang tak boleh cam muka artis Korea sebab semua muka hampir sama."

2 comments:

  1. dulu peminat hindustan siap hafal/faham filem2 diorang. sekarang ni scene kpop pulak.

    diorang ni muka sama sebab bikin kat doktor yang sama, hospital sama, acuan pun mungkin yang sama kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sm: Hidustan tak jadi isu pokok sangat sebab kurang atau tiada plastik-plastik ni. Muka semua nak jambu.

      Delete