Sunday, December 23, 2012

Stroller bayi

Agak-agak berapa harga benda alah ni?

        Dalam satu ke dua bulan lepas, aku bersama keluarga kecik aku balik ke kampong halaman di Pandan Indah. Jadi peluang yang ada tu  digunakan sama untuk pergi melawat sekitar bandaraya Kolumpo. Antara tempat-tempat yang kami melawat ialah Planetarium Negara, Stesen TV Al Hijrah dan lain-lain. Senang cerita tempat-tempat ilimiah lah katakan.

        Aku, Sorfina dan Nur Adelia bukan pergi tiga beranak sahaja, tapi turut disertai dengan saudara-mara aku belah mak. Kak Nur dan suami dia Abang Ijal,beserta anak-anak diaorang Khalyssa Wafa dan Khaisara Wafa ada, Nadia ada, Liyana ada dan adik-adik aku pun turut ada; Farhani, Fuziyana, Farid dan Fikri. Semua huruf F. Fed up tak patut.

        Lapar punya pasal sebab banyak jalan-jalan, akhirnya kami sekeluarga bersama-sama pergi makan di Bangsar Village, dekat dengan Jalan Telawi sana tu. Sebab aku first time pergi sini, aku perati tempat ni macam tempat orang-orang kaya saja yang banyak 'shopping'. Tak nampak lah pulak makcik-makcik pakai baju kurung macam pergi kenduri ada di situ haritu. Tapi setakat yang aku perati lah.

       Lepas makan dekat Basil Thai Nudle (terima kasih abang Ijal kerana belanja makan kami semua haritu; RM 250++), kami pun jalan-jalan lah sama-sama sebelum bergegas pulang ke destinasi masing-masing sebab dah nak maghrib. Sedang sedap mata aku perati barang-barang apa yang patut, tiba-tiba nampak satu 'stroller' ni yang terletak dari satu sudut kedai peralatan bayi. Harga dia memang power tak patut.

       Stroller berjenama Stokke model apantah aku lupa, harga dia memang power. Berapa harga dia? Pergh, RM 5200++. Dek terpandang harga stroller tu secara auto pikiran aku melayang, mengimbau kembali cerita masa 6 bulan pertama kerja dulu masa nak beli motor EX5. Harga EX5 baru masa tu aku beli RM4850 sekali dengan helmet free. Tapi helmet standet rempit la yang Apollo tu. Tu pun nak beli motor EX5 tu sampai kena bayor dua kali.Secara auto jugak aku teringat masa nak beli stroller Nur Adelia harga dia RM650++ dulu pun dah buat aku terkebil-kebil dan dua tiga kali jugak bincang meja bulat dengan Sorfina, tapi lepas pikir kualiti, material, fleksibiliti dan macam-macam benda power lagi yang ada pada stroller tu maka kami pun beli lah. Demi anak lah katakan.

       Cuma yang aku sedih satu saja lepas tu. Lepas banyak memori secara auto terkeluar lepas tengok stroller tu, secara auto jugak aku terbayang kembali macam mana motor EX5 aku yang baru beli tu boleh kena curi lepas 2 bulan setengah aku pakai. Pasrah jugak aku dibuatnya. Paling jauh aku rempit dengan motor EX5 aku tu hanya dari Kulim ke USM Transkerian NibonG Tebal.

       Apa-apapun, aku redha. Hargailah ibu-bapa, isteri, anak-anak,ahli keluarga,harta benda serta diri anda sendiri seadanya. Khalas.

No comments:

Post a Comment