Wednesday, December 29, 2010

Ganyang Malaysia, Konfrontasi, buluh runcing, tarian pendet dan Piala Suzuki (swift)

      
       Balik-balik cerita bola. Malam ni pukul 7 pm waktu Malaysia, di stadium Gelora Bung Karno, 2nd leg final Piala Suzuki pulak. Ntah apa yang bakal terjadi malam ni pun aku pun tarak tau. Jom nonton kat TV.

       Lepas insiden laser kat Buki Jalil, aku tak tau ape pulak yang bakal berlaku dekat Bung Karno. What is Bung?? Apa yang aku tau  one of our MP's ada kahwin dengan sorang hawt celebrity and his name is Bung Wahab. Shilake. Lucky you. Tak pernah2 aku tengok sorang MP masuk Melodi pasal gosip artis, tapi kau ni...memang aku salute la.


Selamat pengantin baru, bro Bung. Lucky you. Jaga Kinabatangan elok2 na.



       Aku malas nak cerita lebih2 pasal Safee Sali yang media Indonesia cop dia keturunan Acheh. Apa ada hal? Kita kan serumpun. Kalau macam itu, baik aku claim kita semua asal dari Adam dan Hawa. Tak kesah la dia asal mana pun, janji warganegara yang sah. Yang hebat semua negara hang punya, yang macam Khalid Jamlus tak mau pulak korang claim asal dari Yogjakarta. Nate sungguh.

       Baca Metro semalam lepas main futsal lagi cam haram. Aku jarang baca Metro, kalau baca pun sebab ruangan sukan je. Cover page memang tajuk dia bagai. Content hancur dan non-value added. Tapi bagus jugak la, at least bawak sumber berita yang lain dari yang lain. Haha. Tajuk depan semalam, selain pasal media Indonesia kutuk team bola sepak Malaysia, ada tajuk yang second besar. Pasal Julia Perez.

      Pertama kali aku dengar nama Julia Perez ni. Tajuk  Metro semalam (cover depan),'Hati-hati serangan Coli Laser Julia Perez'. Waddafak. Macam haram sungguh. Pastu ada muka Julia Perez. Lawa jugak. Mekap tebal je kut aku rasa, kalau tak, hancur je kut sama dengan boyan-boyan yang lain. Nak tau lebih lanjut pasal Julia Perez, sila Google sendiri na. Tengok gambar dia yang kain tak cukup pun boleh. Aku cakap berdasarkan pengalaman. Haha.

      Apa - apa pun, semoga berjaya pasukan bola sepak Malaysia. Jangan lupa doa dan solat dah la. Korang tu boleh buat jamak.





        

No comments:

Post a Comment