Saturday, December 25, 2010

Hari Natal itu..

      
         6.36a.m.Aku terjaga dari tidur. Sejuk bai. Ku lihat salji-salji halus turun mendayu-dayu dari langit gelap. Nak je aku tarik selimut aku balik, tapi karang Subuh aku macam mana? Ok, baik aku cargas dulu.

        Owh.Lupa aku. Hari ni dah Hari Natal. Patut la ada banyak budak-budak duk nyanyi-nyanyi lagu Hari Natal depan pintu rumah orang. Macam dekat area rumah aku ni, Merbau Street, banyak ja bebudak kecil yang semalam dah mai duk nyanyi-nyanyi, tapi aku buat dono je. Tidoq lagi baguih.

******

        Hari Natal di  sambut oleh penganut-penganut agama dari langit yang bertuhankan Jesus. Aku 'search' dekat Wikipedia ia disambut bersempena kelahiran Jesus, tapi depa pun tak tau tarikh sebenar. Dalam Islam, Jesus tu Nabi Isa A.S. Nak tau lebih lanjut sila baca kisah2 para Nabi. Walaupun aku tak celebrate hari Natal, tapi aku ada dapat hadiah semalam.Sebuah mug.Cantik dan sungguh comel. Tapi aku tak tau sapa yang bagi. Ada sesi bertukar hadiah dalam department aku. Aku rasa secret admire aku kut. Nasib baik aku dah tak available.


Kucing kepunyaan pakcik Santa
      

      Bajet nak joging pagi2 Hari Natal ni, tapi disebabkan salji yang turun terlampau tebal hingga view aku lebih kurang 10 meter ja, lalu aku nekad mengkuburkan hasrat murni aku tu. Tilam sports Toto 2 lapis yang baunya kepam macam apam dan 3 bantal (banyak dipenuhi Google Map) menjadi peneman aku. Aku pun mula menyusuri bahtera fantasi. zzzzzzzz



p/s : (Ingatlah), ketika Malaikat berkata: "Hai Maryam, sesungguhnya Allah menggembirakan kamu (dengan kelahiran seorang putra yang diciptakan) dengan kalimat (yang datang) daripada-Nya, namanya Al Masih Isa putra Maryam, seorang terkemuka di dunia dan di akhirat dan termasuk orang-orang yang didekatkan (kepada Allah), [Al-Imran,45]

No comments:

Post a Comment