Friday, December 31, 2010

Najib bagi cuti

      

      Bersempena kemenangan sulung team bola sepak Malaysia di kejohanan Piala AFF Suzuki yang lalu, PM Najib1M dengan murah hatinya mengumumkan cuti pada 31 Disember ni. Memang kalau tak umum cuti pun aku rasa ramai yang akan 'apply' leave sebab nak balik kampung. Kena pulak 1 hb Januari  hari Sabtu, boleh 'assume' cuti tu di 'carry forward' ke Isnin. Torba-ek la cuti-cuti 1 Malaysia.


      Disebabkan cuti ari Jumaat ni, aku 'plan' memang nak bangun awal sikit dari masa normal. Bukannya apa, teruja aku nak join aktiviti 'Tai Chi ' bersama aunty2 dan Ah So - Ah So dekat taman aku. Selalu aku nak gerak pergi keja dekat sawah padi yang berhampiran dalam pukul 7.50am, aku tengok diorang dah siap2 nak bungkus dah nak balik. "Patut la badan bergetah lagi aunty-aunty ni, kuat tai-chi rupanya", naluri aku berkata.

 
       Paling lawak, bangun-bangun lepas subuh, aku on komputer riba, baca news sikit, alih-alih keluar cerita pasal Markus, penjaga gol Indonesia. Terus aku teringat dekat Ap, cousin Sorfina.  Ap, jangan marah na. Hang lagi hensem dari Markus. Itu aku jamin.



"Kami bukan kembar seiras. Lain bapa dan lain emak. Apa-apapun, kami tetap serumpun", ngomong Markus.



    
 P/s : Jangan marah na Ap, kami semua sayang kamu. Hikhik.

No comments:

Post a Comment