Saturday, December 25, 2010

Jealousy

           What is jealousy and how can love survive a jealous lover? Jealousy is what send Adam and Eve to the Earth due to jealousy of Syaitan (Devil). Jealousy is a dangerous emotion and can lead to crimes of passion and for this reason it is vital to keep such emotions in check. Pergh, cukup setakat itu. jenuh aku duk pikiaq ayat dalam english.


          Aku baru terbaca kisah sorang budak perempuan dekat Johor yang kena tikam 19 kali dan kena simbah dengan asid dekat muka 2 hari lepas. Memang aku sungguh tak up 2 date. Ah, biarkan. Janji aku dah baca dan boleh buat 'point' menyembang.Aku tengok condition budak tu. Nama dia Ain. Baru 17 tahun. Kena buatan lelaki umur 42 tahun. Pergh. Teruk siak. Ngeri campur ngilu pun ada.


          Ngeri sungguh. Ada ka patut dah umur taraf bapak tapi takda belas ihsan. 19 kali kena tikam tu plus asid disimbahnya. Aku kena cubit  dengan Sorfina pun meraung, inikan pulak kena tikam.


          Ok. Berbalik pada story asal. Ain disimbah asid dan ditikam semua sebab laki tu jeles cinta dia ditolak. Apa cer bro? xda cara laen ke ko nak buat. Masuk la MLM ke jadi artis AF ke, pastu bila ko dah berjaya tunjuk la dekat perempuan tu. Adoyai. Maybe sekarang ni ponzi scheme,MLM, atau AF dah tak dapat nak tarik attention orang , so dah ramai orang tak mau masuk benda2 macam ni. Aku pun sama. Memang dari dulu aku dah pangkah. Tapi penah jugak masuk. Haha. Tu pun sekali je. Sebab roomate ajak. Kang orang cakap Melayu tak nak maju pulak. Typical.


          Jeles punya pasal aku pernah sorok mainan adik aku.Hikhik. Facepalm.

p/s : Dan janganlah kamu iri hati terhadap apa yang dikurniakan Allah kepada sebahagian kamu lebih banyak dari sebahagian yang lain. (Kerana) bagi orang lelaki ada bahagian daripada apa yang mereka usahakan, dan bagi para wanita (pun) ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan mohonlah kepada Allah sebahagian dari kurnia-Nya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu. [An-Nisa', 32]

No comments:

Post a Comment