Sunday, April 10, 2011

Ingatlah sendiri punya mati

        Satu Malaysia heboh pasal orang mati. Dulu Teoh Beng Hock mati dekat Plaza Masalam, Shah Alam semua orang kucar-kacir. Heboh sana-sini. Sekarang ni Sabrani mati (al-Fatihah buat arwah) dekat bangunan MACC (cawangan KL) pulak mati, pun masih lagi heboh. Satu-satu suruhan jaya diRaja ditubuhkan (padahal habuk pun tarak dan tak pernah-pernah pun aku tahu yang berjaya).

       Pikir aku, banyak benda baik cerita pasal mati ni. Takkan ada satu makhluk pun yang tak akan mati kecuali Sang Pencipta yang Agung, yakni Allah swt.

      Dekat Kulim ni pun banyak yang mati. Malam-malam banyak nyamuk yang mati di tangan aku. Kalau lah ada orang yang peka dan buat statistik pasal kematian kucing dan anjing di jalan raya di sekitar Kulim ni, aku rasa dia dah boleh dapat 'Animal Welfare Industry Award', sebab dah banyk sangat aku saksikan dalam tempoh tiga tahun ni.

     Pasal yang kucing mati tu tak payah la buat suruhanjaya DiRaja. Senang ja kesimpulan dia. "Curiosity killed the cat".


.
        

No comments:

Post a Comment