Saturday, April 16, 2011

Sekalung tahniah buat Pehin Taib Mahmud..teruskan memerintah dan menjadi kaya!

           Pilihanraya Sarawak edisi ke 10 secara rasminya telah berakhir pada petang tadi. Keputusan rasmi pun dah keluar dalam jam 8 malam tadi hinggalah sehingga catatan ni ditulis. Macam biasa, aku memang dah agak Barisan Nasional diketuai pahen Taib Mahmud konfem menang la.

Tahniah Taib Mahmud...hang memang power! Kehkehkeh

          Tapi kali ni dia punya persaingan memang sengit. Rakyat Sarawak dah mula bangkit. Barisan banyak tewas di kawasan bandar. Hangpa boleh tengok di area-area seperti Kuching (DUN Batu Kawah), Sibu, Miri (DUN Piasau), yang dulunya Barisan menang dengan mudahnya, tetapi tidak buat kali ni. Rakyat Sarawak dah mula bangkit. Ini adalah permulaan pada satu reformasi politik baru di Sarawak.

         Mesej kepada Barisan memang cukup 'clear'. Orang-orang di bandar lebih benrminat memilih Pakatan Rakyat dari Barisan. Mereka cukup bijak dan lebih terdedah kepada informasi dan hal ehwal semasa dibandingkan dengan mereka yang di luar bandar.

        Apa-apapun, tahniah kepada yang menang. Teruskan berkhidmat kepada rakyat dengan adil dan ikhlas. Jangan rompak duit rakyat.


p/s :
pilihanraya Sarawak 2006 (71 kerusi) : BN 62, DAP 6,    PKR 2,  BEBAS 1
pilihanraya Sarawak 2011 (71 kerusi) : BN 55, DAP 12 , PKR 3 , BEBAS 1 *

*'result' sehingga jam 11.30 pm

No comments:

Post a Comment