Tuesday, November 22, 2011

Gemilang di Gelora Bung Karno

Tahniah untuk skuad bola sepak Malaysia bawah 23 untuk Sukan Sea 2011 di Indonesia atas sumbangan pingat emas
         
               Tamat sudah perlawanan akhir bola sepak Sukan Sea 2011 semalam di Stadium Gelora Bung Mokhtar. Opps, Gelora Bung Karno.Tak sia-sia aku bersama Sorfina dan mak mertua menghabiskan 90 minit pertama untuk menonton perlawanan akhir bola sepak Sukan Sea 2011 yang menyaksikan Malaysia berjaya mengikat skuad Indonesia 1-1.

             Harus diingat, nak menonton bola ni pun kena ada semangat dan stamina yang jitu dan 'power', bak pemain bola di padang jugak. Bukan calang-calang orang yang boleh ada stamina nak tengok telebisyen lama-lama ni.

              Ini dibuktikan dengan keunggulan stamina aku dan Sorfina untuk meneruskan perjuangan menonton perlawanan sehingga tamat 30 minit masa tambahan dan juga hingga ke penentuan sepakan penalti, namun, stamina mak mertua aku hanya hingga 90 minit itu sahaja. Kemudian dia pergi baca Quran.

             Kira-kira pukul 11 malam perlawanan baru habis. Esok pulak kerja. Alhamdulillah, skuad bolasepak Malaysia bawah 23 tahun akhirnya menang dengan penentuan sepakan penalti yang berkesudahan 4-3. Sepakan penalti kemenangan dilakukan oleh kapten Malaysia,Badrol Bakhtiar, anak jati Sungai Petani (mak mertua dan Sorfina juga anak jati Sungai Petani, Kedah; justeru kena 'up' sikit nama Sungai Petani). Memang dramatik punya penalti sebab 'goalkeeper' Indonesia tu dah berjaya 'save' bola tu, 'tup tup' , boleh pulak dia bergolek 'slow-slow' masuk celah ketiak dia.

          "Khairul Fahmi memang power!", bak kata Sorfina sambil meloncat riang sambil memeluk aku selepas kemenangan itu. Aku steady ja. Selalunya orang-orang nama 'Fahmi' ni memang power. Apa ada hal?


p/s :  Bak kata Zainal Abidin Hassan, pingat emas bola sepak Sukan Sea adalah 'ibu' kepada segala pingat.
.

No comments:

Post a Comment