Tuesday, November 22, 2011

Sejarah dan perjalanan hidup Nabi Muhammad S.A.W

Terjemahan daripada penulisan Maulana Syed Abul Hassan Ali An Nadwi

           Memang 'syok' dan layan sekali jika dapat membaca kisah hidup orang yang wajib kita cintai dan ingat selalu di dalam hati iaitu Rasulullah S.A.W. Buku ni aku pinjam kejap daripada abah aku 2 minggu lepas, dengan harapan dapat habiskan bacaan dalam tempoh 2-3 bulan . InsyaAllah agar dengan pembacaan kisah dan riwayat hidup Rasulullah ni, kita sama-sama dapat meningkatkan iman dan kecintaan kita kepada Rasulullah S.A.W.

          Tengok harga, RM290, tapi berbaloi untuk ada sebab memang tebal dan padat dengan kisah Rasulullah S.A.W, daripada cerita zaman moyang Rasulullah sampailah kepada kewafatan Rasulullah. Bila dah baca, perghh, InsyaAllah rasa cinta hangpa terhadap Rasulullah makin membuak-buak. Pakat pekena jom.
       
Bagaimana aku nak settel baca buku setebal 1570 muka surat ni?

.

5 comments:

  1. Boleh tak share kat mane nak beli buku ni.
    email at guruhz@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..saudara, saya sebenarnya meminjam buku ini dengan abah saya. Dia habaq yang buku ini diberikan percuma kepadanya hasil kejayaan abah saya yang dapat menjual 10 buah buku ini (kepunyaan sahabat abah) kepada orang ramai. saudara boleh dapatkan buku ini melalui Warisan Ilmu publications..InsyaAllah...terima kasih

      Delete
    2. Salam,

      Boleh tak bagi contact Warisan Ilmu Publication?
      Search kat Internet macam tak ada contact dia..

      Thanks.

      Delete
    3. Wassalam...saya cuba cari di Internet..menurut blog ini, buku ini dijual oleh salah seorang pembaca blog tersebut..saudara boleh hubungi beliau di dual_kramer@yahoo.com

      Delete
  2. Alhamdulillah.. memang berbaloi dan bermanfaat beli buku ni. Tapi susah nk cari buku ni sbb ramai y tanya nak beli di mana.. isteri sy beli buju ni th 2010 kebetulan seller jual di sek.

    ReplyDelete