Friday, January 13, 2012

Jumaat 13 Haribulan (II)

Sabuah kerusi urut selesa Ogawa

Pagi Jumaat yang damai
Pagi Jumaat yang tenang
Pagi Jumaat yang indah
Pagi Jumaat yang dimulai dengan subuh beserta sujud sajadah
Aku panjatkan syukur padaMu, ya Allah
Kerana masih lagi berupaya menghirup udara segar pagi Jumaat ini
Dengan rahmat dan inayahmu jua

Aku tuangkan secangkir kopi 'O' -kopi kosong cap Hang Tuah
Pekena kopi 'O' panas-panas
Sambil mata dan pandangan nun jauh melihat alam melalui jendela di bilik
Semuanya masih seperti biasa -masih dalam aturannya

Dari atas meja
Aku ambil sabuah kitab -Terjemahan Al-Quran
Aku membelek-belek kitab terjemahan Al -Quran itu 
Mencari halaman surah Al Kahfi untuk dibaca

Ahh
Sungguh nyaman sekali
Sungguh enak sekali
Duduk beralaskan kerusi urut selesa Ogawa ini
Sambil pekena kopi 'O' panas dan membaca surah Al -Kahfi
Di pagi Jumaat yang indah ini

******

Alhamdulillah
Aku berdoa
Buat mak dan abah
Agar selesa hendaknya bersama Ogawa itu....

.          

No comments:

Post a Comment