Tuesday, October 11, 2011

Nasi Lemak 2.0

           Aku tak tau apa nak cakap pasal brader ni. Kadang-kadang, aku rasa nak sokong dia dalam sesetengah hal. Tapi ada satu-satu masa, aku rasa nak bagi pelankong Siam kat dia pun ada jugak. Dulu ada heboh pasal brader ni kutuk azan subuh, tapi cerita sebenar ialah brader ni tak kutuk azan tu. Cuma brader ni bagi komen yang azan tu sumbang.

         Orang bukan Islam sememangnya tak akan paham kalau kita tak bagi penerangan elok-elok. Azan bukan muzik nak kena sedap-sedap dan dilagukan. Ianya adalah satu bentuk seruan. Dari segi bahasa (Arab), kata akarnya ialah 'untuk membenarkan'(melakukan solat) dan 'telinga'(untuk didengari).

         Berbalik pasal Nasi Lemak 2.0, secara ikhlasnya aku tak tengok lagi. Tapi aku pernah tengok trailer dia. Ada Afdlin, Adibah Noor, David Arumugam (Alleycat punya penyanyi tu) dan lain-lain. Semangat jugak si Namewee ni nak buat filem sampai jumpa menteri Nazri Aziz.

******

Dipetik dari Blog Sarkasis ;

"yu marah-memarahi saya kerana sebut "fuck tnb" kepada mereka nya pun tetapi bilakah kamu berada dalam situasi iaitu tiba-tiba eletrik tiada adakah kamu menyebut " syukur alhamdulillah?" malah saya rasa lagi kamu mencarut lagi dahsyat seperti nya saya pun."

"yu marah-memarahi saya kerana menyanyikan lagu "negarakuku" tapi kamu sendiri nya pun bila lagu negaraku berkumandang kamu tidak mahu berdiri tegak-tegak malah tersenget-senget menggaru buntut yang gatai."

"yu marah-memarahi saya kerana mahu berjumpa dengan najibtunrazak bagi memahamkan beliau tetntang saya yang tidak racis nya pun tapi kamu sendiri pun hari-hari hentam najib nya jugak pun..dia punya bini lagi cilaka yu hentam..cincin 24 juta lah~bik mama lah~apa lancau?"

"yu marah-memarahi saya kerana buat filem tentang nasi lemak.yu tonton preview pun tiada lagi yu mahu hentam saya punya burit? saya punya cerita is one malaysia tahu! india, melayu, cina ,sakai semua ada melakonkan nya pun..kenapa itu filem ahmad idham sama david teo hantu sana hantu sini gangster sana gangster sini yu tidak mahu membisingkan nya pun? lagi yu mahu menyuruhi lembaga filem potong saya punya filem.apakah celaka nya yu semua ini?"


"saya celaka kamu pun celaka juga.

cuma saya punya celaka saya tunjuk guna kamera.

yu punya celaka yu tunjuk selepas itu yu berlari laju-laju nya pun."



Kehkehkehkehkeh


Source credit : http://sarkasis.blogspot.com/2011/09/samasajapun.html
.

No comments:

Post a Comment