Wednesday, December 28, 2011

i feliz cumpleanos,my Nur Dini Sorfina! (II)

Sorfina,
Ingin aku luahkan padamu,
Engkau begitu bererti bagiku,
Ketelusan dan ketabahanmu,
Bagai telah melahirkan diriku,

Sorfina,
Aku ini bukanlah saorang lelaki romantis idaman wanita,
Bahkan sajak inipun kuciptakan tunggang-langgang -
kerana aku bukanlah Pak Samad Said,Usman Awang mahupun Shakespeare
Namun aku bertekad untuk mengarang sebaik mungkin,
Mungkin tarafnya sipi-sipi dengan Sonnet 18,

Sorfina,
Aku masih ingat ketika ulangtahun hari lahirmu yang sudah,
Ketika itu, kita belum punya ikatan,
Hang, hang, aku ,aku -bak kata orang Utara
Tapi, dalam diam aku memendam rasa
Akhirnya
Hari lahirmu sudah diraikan di dalam sabuah kompleks membeli-belah- jaadiilahh

Sorfina,
Tup tap tup tap
Setahun pun sudah berlalu,
Dengan izin Ilahi, kita disatukan -Alhamdulillah
Detik terbaik tahun Masihi 2011 dalam hidupku,
Detik terberat juga kerana pikulan amanah di bahu

Sorfina,
Banyak sudah kita tempohi bersama,
Ada masa susah - ada masa senang, ada masa damai- ada masa 'perang',
Detik sukar Ramadhan sudah-nikmat indah yang bukan semua orang perolehi,
Gejala 'Morning sickness' mu, menguji kekuatan diri,
Aku pohon kemaafan atas kekurangan diri sepanjang tempoh ini,
Janji aku padamu untuk memperbaiki diri,pada setiap detik,
Dengan izin Allah, aku berserah

Sorfina,
Perkahwinan ini 'guru' terbaik kehidupan kita,
Asam, garam, pahit, payau, tawar, masin kehidupan baru bermula,
Bagaikan rempah ratus dari Calcutta,herba dari Shanghai, serta Ajinomoto dari Yokohama,- Diadun bersama
Dari perutmu 'slim', hinggalah memboyot- yang peliknya aku pun alami sama,
Keindahan,ketenangan serta kesejukan yang terpamer dari wajahmu,
tetap menyinar bagaikan sang Suria (FM)
Lebih menyinar tika sedang mengendong cahayamata...

Selamat hari lahir, my Nur Dini Sorfina.
Semoga engkau terus dilimpahi Rahmat dari Allah S.W.T hendaknya....



Notakaki:
Lokasi penceritaan- Masjid Bandar Baru, Langkawi, Tasik Beris, Queensbay, Pulau Pinang,Kulim,  Seberang Jaya, Pandan Indah, Sungai Petani,Highway,Rantau Panjang,Pasar malam, pasar pagi, Christchurch, Selama,Papanui Road, Kuala Lumpur, LCCT, Kedah, Kilang, Ampang, Hospital, Jusco, Klinik, Restoran, Warung mamak,Kenduri orang-ramai, Ipoh, Puduraya, Malaysia dan bumi secara amnya.

No comments:

Post a Comment