Saturday, January 15, 2011

Mesyuarat agung tahunan di Domino's Pizza

        
        Dua malam lepas, Persatuan GBS dengan bangganya meraikan ulang tahun persatuan yang baru setahun jagung. Aku pun tak pernah tengok kalau jagung tu umur dia setahun macam mana. Pengerusi Persatuan GBS, saudara Alimin, kebetulan juga mempunyai tarikh lahir yang sama dengan Persatuan GBS ni. Tahniah di ucapkan kepadanya. Semoga murah rezeki, panjang umur dan semoga di-temukan jodoh tahun ini ya, Mr Chairman. Tak lupa juga, sambil menyelam, sambil buang air, ingin mengambil peluang untuk menyambut ulangtahun kelahiran saudari Madah yang ke 62 yang bakal tiba 2 hari lagi.


         Menginjak ke usia baru, macam -macam kita pikirkan untuk buat, berazam dan lain-lain. Aku pun sama. Azam aku biasa-biasa ja, agar aku masih hidup dan berkesempatan untuk sampai ke umur aku yang seterusnya. "Tu bukan azam la bahlol", getus aku kepada aku semula sendirian.


        Aku tak tengok cerita Twilight, tapi aku minat 'speech' sorang minah ni dalam satu 'scene' filem Twilight. Layannn...


" When we were 5, they aske d us what we wanted to be when we grew up. Our things were answers like astronaut, president, or in my case, princess..

When we were 10. they asked us again. We answered -rock star,cowboy, or in my case, goal medalist..

        But now that we've grown up, they want a more serious answer. Well, how about this...

                        Who the hell knows??

This isnt the time to make hard & fast decisions. This is the time to make mistakes. Take the wrong train
and get stuck somewhere chill. Fall in love - a lot. Major in philosophy because there's no way to ma ke a career out of that. Change your mind. Then change it again because nothing is permanent. So, make as many mistakes as you can. That way, someday, when they ask again what we want to be...

        We won't have to guess.


        We'll know.



"I believe dat i'm getting younger each day " bak kata Madah



No comments:

Post a Comment