Wednesday, January 5, 2011

Movie 2010

         "Woi apehal ni ungkit-ungkit story 2010?", agaknya itu yang dipikirkan oleh kucing belaan Mak cik An, jiran tetangga rumah sewa aku yang duduk sebelah rumah aku. Kucing tu merenung tepat ke arah aku yang sambil menekan punat-punat kekunci komputer riba. Macam mana dia masuk pun aku tak pasti, mungkin ketika aku sedang khusyuk melayan 'youtube' Pussycat Dolls bertajuk 'Jai Ho'. Bagero. Kucing itu seakan tahu aku akan menulis 'movie' yang telah aku tengok sepanjang 2010 yang lepas.


          "Ah, biarkan", hati aku meraung. Tak pa, Acap dah halau. Fuhh. Kang tak pasal-pasal kucing tu tinggal 'kenangan' dekat dalam rumah aku yang tersedia kepam aromanya.


        Ok,nak dipendekkan cerita, di bawah adalah cerita yang dah aku tengok last year :
1)When in Rome (lawak cerita ni)
2) From Paris with Love (humor campur ganas, Travolta tu)
3)Wolfman (banyak bulu punya cerita)
4) Percy Jackson (kisah mamat jambu ada kuasa sihir, pastu dapat awek cun)
5) Alice in Wonderland (layan la brader John)
6) How to Train your Naga (cerita kartun 3-Dimensi)
7) Ninja Assassin (Nama saya Rain)
8) Nightmare on Elm Street (sila potong kuku, abang Freddy!!)
9) Furry Vengeance ( Brendan Fraser dah gemok)
10) Iron Man 2 (Hero mesti menang punyalah)
11) Shrek 4 (habis dah)
12) The A-team (memang A punya cerita)
13) Toy Story 3 (aku baru start tengok cerita ni)
14) Despicable Me (lawak tak hengat)
15) The Other guys (Will Ferrell & Mark Wahlberg memang mereng)
16) Resident Evil 4 (zombie kampung pisang versi omputih)
17) Harry Potter & deathly hallows pt 1
18) Narnia 3 (1st tme jugak aku layan cerita ni)
19) Dah lupa yang lain-lain. Niyang Rapik ada kut. Ada Abg Awal yg metro.








        

No comments:

Post a Comment