Wednesday, January 12, 2011

Perempuan dan merajuk

   
          Semua makhluk di dunia ini merajuk, hatta semut sekalipun. Semut merajuk mungkin kerana kehabisan bekalan gula yang kian meruncing, lebih-lebih lagi ketika musim perayaan yang kian hampir. Ok, stop. Itu aku meraban ja.

         Perempuan merajuk. Itu pun sudah menjadi lumrah alam. Kalau perempuan tak merajuk, maka hilanglah satu nikmat yang dianugerahkan oleh Maha Pencipta kepada mereka. Perempuan merajuk dalam pelbagai bidang yang mereka ceburi, tak kiralah dari aspek kekeluargaan, penjagaan diri, percintaan, malah juga dalam bidang professional.


Si genius yang masih tidak berapa nak genius mengenai wanita


          Antara faktor yang menyebabkan seseorang wanita itu merajuk adalah kerana simptom PMS(Pre Menstrual Syndrome) yakni dalam bahasa ibunda aku ialah senggugut. Dalam cerita arwah P.Ramlee, 'first time' aku dengar perkataan senggugut, sebab dia ada cakap dia kena senggugut kat bini dia. Cerita apantah. Aku dah lupa. Apa yang aku baca, 3 simptom utama yang paling 'obvious' ialah 'irritability', 'tension' dan 'unhappiness'.

          Camana nak pujuk kalau perempuan merajuk? Ini yang bermain-main dalam minda aku sekarang. Mungkin aku akan cuba membeli tiket 'flight' pergi dan balik ke Eropah untuk 2 orang selepas ini untuk menawan semula seseorang yang telah merajuk. Ya, itu yang akan aku usahakan selepas ini. Cargass !!


Perkara sengal yang membolehkan sang isteri merajuk




No comments:

Post a Comment